helg.

Nu är helgen snart över. Bara att sova så är det back to reality. I lördags var jag ju med på tävling i Tidaholm. Gick bra för mina dansare. Så stolt över dom! Men tävlingen var den sämsta jag varit på. Det var inte arrangörernas fel utan förbundets fel. SDR. Vilket skämt. Lägg ner hiphopen eller satsa. Det är de två valen de har just nu.
Sen har vi de här med biting. Jag blir så irriterad när man ser att saker är tagna precis rakuppochner. Okej att ni inte har lärare och de enda ni får är inspiration från tävlingar. Tro mig jag vet. Och ännu värre är de som jobbar som lärare och tar saker. Det syns så väl. Självklart får man bli inspirerad men biting är så jävla fult gjort.

Jag önskar att jag "växte upp" på en sån dansskola jag jobbar på nu. Allt handlar om dansarna. Allt som görs är för dansarnas bästa. Inte för ägaren, dansläraren eller för att enbart tjäna pengar. En sån dansskola som jag kommer ifrån. Jag blir så ledsen när jag tänker på det också. Har tänk på det ganska mycket på senaste. Varför det blev som de blev. Sen jag var 4 år gammal var den dansskolan mitt andra hem. Jag lärde känna min bästa kompis där och många andra hade hur kul som helst verkligen! (annars hade jag ju aldirg fortsatt) Men sen när man blev äldre blev det skillnad. Jag har aldirg kännt mig uppskattad och jag vet att jag inte har varit det heller. Har ställt upp så många gånger. Men när har jag fått ngt tillbaka? Så många gånger man sträckt ut sin hand men ingen har tagit emot den. Jag önskar verkligen att allt hade varit annorlunda. Men jag vet att de adlirg hade blivit det eller att det kommer heller. Jag får ont i hjärtat när jag tänker på de som kommer förmodligen vara med om samma sak som mig och många andra. Men jag vet också att det finns lite nytt blod där och hoppas att de gör en skillnad. Aja nog pratat om det här. Blir bara nere när man tänker på det. men skönt att skriva av sig lite!

Någonting jag lärt mig är att aldirg mer ta emot någon skit. Och jag är värd något. Det tycker jag alla ska tänka på. Det finns andra altenativ än att stanna kvar och ta emot skit. Det kan vara jobbigt. men jag lovar er att de är värt det!
Jag är lycklig, nu....



Pappa har hjälpt oss med att få upp lite lampor nu. Men vi har inga glödlampor än så vi lever fortfarande i mörkret =)



Kolla på sofforna imorgon. Och vad haken är.. Hittar ingen nu. men det finns alltid en hake!



Nu är alla på gotland förutom jag.. Och Filip förstås! Men hela familjen och pojkvän till syster. Sen mina bästaste bästa vänner är där med. Saknar dom mest!


Nytt kylskåp imorgon

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback