mitt liv.

sitter här och tänker på vad man ska göra med sitt liv. Jag älskar det jag gör, verkligen! Men hur länge kommer min kropp att orka att jobba som jag gör nu. Saknar bara mer och mer att få dansa själv. Det är faktiskt inte så roligt att alltid stå i bakgrunden som jag gör nu. Det var så länge sen jag stod på scen att ögonen tårar sig när jag tänker på det. Kommer jag någonsin stå på scenen igen? Och nu kommer den eviga frågan som dansare. Har jag det som krävs? Tanken som kommer direkt i mitt huvud är nej det har jag inte. Så därför stannar jag där jag är för det är bekvämt och jag trivs där. Jag älskar att undervisa men jag börjar tvivla på om det är värt det om jag aldirg mer kommer få stå på scenen. Jag som älskar att stå på scen, Älskar att synas. Men kommer jag någonsin stå där igen. Stannar jag här så kommer jag aldirg få det mer. Jag gör koreografier och jag har grupper som bara är till för att stå på scen och ha uppvisningar. Men jag kan inte hjälpa att sakna det så sjukt mycket. Jag är inte klar med att stå på scen. Det vet jag. Jag vet itne vad jag ska göra.
Vad ska jag göra?


Sen har vi det här med naprapat. Va på deras preparandkurs förra våren och kände direkt att det här vill jag bli! Så intressant! Och så mycket små skador man har varit med om i sitt dansade liv så har man haft en del naprapater sjukgymnaster mm. Men har alltid fått bäst behandlingar av naprapater. Och jag e ju så nyfiken att jag vill att de ska förklara vad de gör och varför och hur kan det bli så mm. Så intresset har funnits ett bra tag. Men den utbildningen är 5 år. varav ett år är praktik. Men den kostar ca 90 000 varje år. Eftersom den är privat och inte är en vanlig högskola. Så jag måste ta csn lån plus ett fett lån av banken för att klara sig. När jag prata med de som gick där så rekommendera ingen att jobba samtidigt iaf första året för det är så sjukt mycket. Och då måste jag släppa dansen. Kanske inte helt men ändå. Och sen är den i sthlm. O ska man sätta sig i en andra hands lägenhet igen. aldrig. Nej jag vet inte vad jag ska göra.


Sen har jag kollat runt lite för att först utbilda mig till massageterapeft men än så länge inte hittat någon bra utbildning. Någon som har någon bra som tips? har kollat axlesons men vill ha lite fler alternativ innan jag bestämmer mig. Tips tack=)


Vad ska jag göra i sommar då. En annan fråga.. Hade varit så skönt att ha en utbildning i baggaget så man slapp att tänka på att söka nya jobb hela tiden och istället tänka på semester..

Sen har jag ju alltid tänk på att starta egen dansskolan. Precis som min gamle vän Malin har gjort. Jätte roligt för henne! Hoppas det går bra. Men det har jag alltid tänk på som ett senare projekt i livet för att kunna flytta hem och skaffa familj och barn och grejer.


jag älskar det jag gör. Men jag kan inte hålla på det här hela livet.  ELLER?


Så många tankar i mitt huvud just nu. Vad vill jag? Vad tycker jag? Vad ska jag göra? Hur ska jag göra?


Jag blir galen!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

du passar verkligen som det du gör! jag kan inte säga annat än att du ska följa ditt hjärta. gör det som känns bäst. jag har sett dig dansa och det var bland det bästa jag sett! du är enormt duktig. en kompis till mej har dig som lärare och tycker du är bäst! Jaja. jag vet inte vad jag ville säga med det här egentligen men typ nåt i stil med; det blir bra hur du än gör för du är duktig!

Postat av: Sofie

tack så mycket. det värmer att höra =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback