ikea.

ja helgen har spenderats på ikea och med ikeas kartonger!
I torsdags när jag skulle vara ledig så åkte jag och Filip till ikea i kungens kurva. Köpte med oss så mycket det bara gick. Fick inte med allt så överhyllan till vår snygga tv-möbel fick vänta.
Men en var sjuk på dansskolan så jag var tvungen att hoppa in och vicka. Vilket jag inte alls var pepp på men ibland måste man göra sådant man tycker är jobbigt. =) Filip fick hoppa in på Shape och jobba så vår myskväll fick flyttas!

Hela fredag morgon höll vi på med att sätta ihop möbeln. Sen skjussa jag Filip till Shape så min syster fick äta lite mat och bli avbytt :) Så åkte jag till dansskolan och hade första klassen med min uppvisnings grupp Stage Factory. Dansen blev mycket bra faktiskt, nöjd för en gångs skull. Med duktiga dansare kan man nästan göra allt:) Sen hämta Filip och hem för att umgås lite med våra ikea kartonger.

Lördagen var jag HELT ledig! ÄNTLIGEN=) Så det bar av till ikea i västerås den här gången. En tripp förbi jysk för att köpa en stor bäddmadrass hann vi med också. På ikea blev det nya snygga gardiner, glas, överhyllan till tv-möbeln och allt annat som vi inte fick plats med första gången hehe
Tog en sväng förbi Fredrik för att låna borrmaskin sen hem för att göra klart allt! Och det var lättare sagt än gjort kan jag säga! Fy vilket jobb. Jag mätte fel när vi skulle borra och sätta upp tvn så jag börja gråta =D Sen talade gud till oss och allt blev PERFEKT! ;) Nu är det bara lite små fix som ska göras med spottar och prydnader mm! Jag ska lägga upp bilder när det är färdigt! Det är riktigt snyggt.
När vi väl var färdiga så var tanken att vi skulle ut. Men den tanken slopade vi rätt snabbt eftersom klockan var närmare 9. Så vi åkte till La Luna och köpte pizza med oss hem :) Sen sov vi för första gången i vårat sovrum och i vår nya säng. Tror inte jag sovit så bra på flera veckor så det var positivit!

Idag hade jag min första klass med min andra uppvisningsgrupp On Stage. Älskar älskar älskar! Tack nathalie för det fina inlägget. Tåras i ögonen =) Efter On Stage följde dagen med 6 klasser till. Phu! Men jag älskar det!




Nu ligger älsklingen på golvet framför vår nya tvmöbel och tittar på comedy central. Hans nya favorit kanal. Ingen reklam och det gillar vi ;) Vi känner att vi tagit några vuxen poäng genom att ha fixat och trixat utan våra pappors hjälp! Eller ett eller två telefonsamtal kanske gjordes men annars helt själva!



Tankar till min syster Thereses ben som har så otroligt ont i. Du är inte värd det! Du kommer bli bra! Älskar dig!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Tack syster<3 älskar dig med


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback