host.

Igår stod jag inte ut längre. Hostan hade blivit så jobbig att jag hade svårt att andas så jag ringde vårdcentralen. Fick en tid direkt! Bara att skynda på och åka ut till slite. Väl där ute var det bara att betala sina 200 kronor och sätta sig i väntrummet och vänta på min tur. Gick rätt snabbt innan jag blev inkallad av doktorn. Jag berätta mina symptom och doktorn fråga lite. Han kolla i min hals och hittade blåsor i halsen. Bra, tänkte jag. Då är det något fel eftersom jag har blåsor i halsen. Han skicka mig på provtagning. Ut i väntrummet igen. Sköterskan hämta mig och sa att hon skulle ta prover. men vad för prover tog hon då. Något i halsen där jag faktiskt hade blåsor? nej nej nej. Utan putt i fingret. Hmm.. Ut i väntrummet igen (ett himla springandes) och in till doktorn. Ett VIRUS säger han. Tackar och går där ifrån och svär inom mig att jag var så dum att gå dit när jag egentligen visste att han skulle säga att det var ett virus, för det säger dom jämt.
Bättre är det inte idag heller. Jobbigt att andas och en dum rethosta som gör att jag nästan spyr. Men än så länge lever jag :) Jag mår ju egentligen inte dåligt annars. Utan de är den dumma hostan som stör mig.


Jag åkte ut till landet igår efter läkarbesöket och har varit där tills nu. Väntar på att syster ska bli färdig så jag kan dra mig in till stan.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback