sthlm.

just nu är jag o filip i sthlm. Vi åkte upp i måndags och åker nog hem/tillbaka till ön på lördag.

Måste berätta om en kurs jag gått nu tisdag och onsdag. En kurs om ledarskap och coaching, om hur man leder en grupp utan att vara chef. Hur bra som helst! Vi fick lära oss olika personligheter och man ska hantera olika situationer som kan uppstå i en grupp tex konflikter. Vad man ska säga och vad man inte ska säga. Hur man får fram det bästa genom sin coaching. Hur grymt som helst! Så nu i framtiden kommer jag va en grym ledare och ännu bättre coach ska ni veta ;)

Två saker som jag verkligen la på minnet var

*75/25. Det menas att 25% kommer att ogilla dig/det du gör/dina förslag och så är det nästan alltid. Sen att alla kanske inte kommer erkänna det är en annan sak men jag kommer hålla det i åtanke att alla kommer faktiskt inte tycka om mig. Så jag behöver inte bli ledsen om det är någon som ogillar mig, för så är det bara! Så jag kommer att fokusera på dom där 75% istället :D En bra sak att veta tycker jag!

* 1 negativ 5 positiva. Det menas med att människor behöver fem positvia saker att höra om man får en negativ mot sig. det behövs för att man ska kunna ta emot den där negativa utan att gräva ner sig i det. Jätte viktigt! Men det menas inte att man bara ska säga positiva saker bara när man ska framföra ngt negativt. Det ska man passa sig för, för det känner personen på sig. Så mer positiva kommentarer och komplimanger folket!!


Det som är lite jobbigt är att jag har blivit dunder förkyld. Ont i halsen och är förskräkligt jobbig rethosta! Helt slut i kroppen. Så idag har vi bara tagit det lugnt men imorgon blir det nog stan!

Vi har också varit och hälsat på Robin som ligger här  på karolinska. Stackaren får nog ligga här uppe ett tag till. Har varit på sjukhus i nästan 3 veckor tror jag. Så många krya på dig-tankar går till Robin varje dag! Men igår fyllda han år!! Hela 24 år! :) Och han va rätt så pigg och massa underbara kramar, bara sånna som Robin kan ge :) Vi ska dit imorgon och hälsa på imorgon så hoppas han e lite piggare då!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback