600 dollar!

Nu ska jag berätta om vår dag.

Igår var vi och tittade på en kamera som vi ville köpa men bestämde oss för att göra det idag istället. (ville jämföra med svergie först, vilket var mycket billigare här!) Så vi gick upp idag åt lite frukost och begav oss mot en drive-in bankomat där vi skulle ta ut pengar. Så vi började med att ta ut 500 dollar och det gick bra. Vi bestämde oss för att ta ut lite till så jag knappar in 600 dollar. Bankomaten tänker.....
Säger att jag ska ta pengarna....
Att jag ska va säker på att jag får med mig alla pengar.....
MEN INGA PENGAR KOMMER!
Jag får kvittot och där står det att jag fått ut de 500 + 600! Så vi prata med en tjej i luckan som sa att vi var tvugna att åka ner till the big office nere i stan. Så vi åkte dit.. Stressade såklart eftersom de var 600 DOLLAR. TYP 4400 kr! De sa att vi var tvugna att prata med vår bank hemma i sverige för att få tillbaka pengarna. Men tjejen var trevlig och det verkade på henne som det inte skulle vara några problem.  Så vi åkte hem för att ringa banken. Klockan var typ 12 så det betyder alltså hemma i sverige var klockan typ 19. Banken stänger 15! Men som tur var hade  de ett dygnet runt nummer. Så jag hoppas allt löser sig nu och att vi får tillbaka pengarna. Det verkade inte vara några problem sa de. Så vi får hoppas på det bästa!


Vi åkte iaf och skulle köpa kameran iaf med tron om att det löser sig med pengarna :) Men då fanns den såklart inte här hehe
Så vi tog en lite roadtrip till Alexandria för att köpa den där istället :D


Ikväll har jag varit och dansat igen. Hiphop. Annorlunda men kul! Måste göra lite akrobatiska grejer, ni som känner mig vet att jag suger på det hehe. Men det ska nog lösa sig! Elephantman- Dance and sweep tror jag den hette! Nice låt!


Igår köpte vi Grand Torino till Daryl och Linda för de hade inte sett den så vi ska nog se den nu!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamsen

Låter som ni har det bra i alla fall.

Pengarna ska det väl lösa sig med hoppas jag.

Glöm inte att fråga om min parfym.

Det va Linda som köpte den.

Heter: LUSH FIG NECTAR Eau de toilette

Fyrkantig flaska.

Nathalie trodde de köpt den i en liten affär i fargo.

Hälsa alla puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback