missförstå mig inte.

Jag älskar mitt jobb, det gör jag!
Jag får hålla på med det jag älskar och tjänar pengar på det!
Men
Att vara sjuk i den här branschen funkar inte. Jag mår inte alls bra, men jag var hemma igår och har inte råd att vara hemma idag med. För är jag sjuk så är jag sjuk. Alltså jag har ingen sjukersättning what so ever. För många låter det här hemskt. Och det kanske det är. Men i den här världen och branschen så fungerar det så.
I mitt fall, och för säkert många fler, så har det här tagit mycket kraft och slitit mycket på min kropp. jag har ignorerat bort sjukdommar så många ggr och så pass länge att jag inte vet när jag har feber längre. Jag måste ta tempen var och varannan dag så jag inte tar ut mig för mycket om jag då har feber.
Det jag vill komma fram till just nu är att hur länge ska jag orka det här?
Det börjar bli jobbigt..
Det börjar bli för mycket..




Nej.. Planera det sista... o.... iväg till jobbet!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback